RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
SMK SERIAN
Minggu | 21 (21– 25.05.2012) |
Mata Pelajaran | Bahasa Malaysia |
Tarikh Hari | 21.05.2012 ISNIN |
Kelas | 6RK4 |
Masa | 3&4 (0815 – 0925 ) |
Tajuk | Karangan -Perenggan Pendahuluan |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. mengenal pasti 2 unsur penting dalam perenggan pendahuluan 2. mengenal pasti kaedah-kaedah Membina unsure latar belakang tajuk dan ayat yang menggambarkan kehendak soalan |
Aktiviti | Penerangan guru, Mencatat nota, Soal jawab |
Bahan | Contoh soalan karangan, Contoh Perenggan pendahuluan |
Refleksi | P&P berjalan baik. Pelajar hanya mendengar & mencatat ttp kurang member pendapat. |
Kelas | 4S1 |
Masa | 8&9 (1130 – 1245) |
Tajuk | PEPEPRIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN Kimia 1 |
Refleksi | Berjalan baik |
Tarikh Hari | 22.05.2012 Selasa |
Kelas | 6RK5/6RK4 |
Masa | 3&4 (0815 – 0945)/7&8 (1155 - 1205) |
Tajuk | Sejarah & Perkembangan BM -Hipotisis Asal-usul Org Melayu |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat 1. menyatakan hiptosisi tentang asal-usul orang Melayu 2. menyatakan bukti-bukti yang menyokong setiap hipotisis tersebut |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat/Membuat nota |
Bahan | Buku-buku rujukan BM STPM |
Refleksi | Pelajar member respon yg sewajarnya dlm sesi perbincangan |
Kelas | 6RK4 |
Masa | 5(0945 – 1020 ) |
Tajuk | Tutorial |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. membuat nota ringkas berdasarkan rujukan |
Aktiviti | Bimbingan guru |
Bahan | Contoh nota ringkas, Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar yang tidak tahu membuat nota saya yg diberi tunjuk ajar |
Tarikh Hari | 23.05.2012 RABU |
Kelas | 6RK4/6RK5 |
Masa | 3&4 (0815 – 0925)/ 1130 – 1245 |
Tajuk Subtajuk | Pembacaan Kritis & Analitis -Latihan 1 |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyatakan tajuk, isu utama dan fokus setiap perenggan |
Aktiviti | Perbincangan kelas/Latihan lisan, Latihan bertulis & Penyemakan lisan |
Bahan | Petikan fotostat |
Refleksi | Pelajar masih memerlukan bimbingan guru utk menganalisis petikan dan kaedah menjawab soalan berdasaarkan kewajaran marakah yang diberi. |
Kelas | 6RK4 |
Masa | 7(1055 –1130) |
Tajuk Subtajuk | Tutorial |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. membuat nota ringkas berdasarkan rujukan |
Aktiviti | Bimbingan guru |
Bahan | Contoh nota ringkas, Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar yang tidak tahu membuat nota saya yg diberi tunjuk ajar |
Tarikh Hari | 24.05.2012 KHAMIS |
Kelas | 6RK5/6RK4 |
Masa | 5&6 (0845 – 1055)/ 8&9 (113– 1245) |
Tajuk Subtajuk | Sejarah & Perkembanagan BM |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. mennyatakan makna konsep filum, rumpun dan kelaurga dalam salasilah bahasa1 2. mengenal pasti bahasa yang serumpun dan sekeluarga dengan bahasa Melayu |
Aktiviti | Penerangan guru, Mencatat nota, Soal jawab |
Bahan | Buku rujukan, Contoh soalan |
Refleksi | P&P berjalan baik |
Kelas | 4S1 |
Masa | 3&4 (0815 – 0925) |
Tajuk | PEPEPRIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN Sejarah 1 |
Refleksi | Berjalan baik |
Tarikh Hari | 25.05.2012 JUMAAT |
Kelas | 6RK5 |
Masa | 7 &8(1040 – 1140) |
Tajuk Subtajuk | Karangan -Perenggan Pendahuluan |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. mengenal pasti 2 unsur penting dalam perenggan pendahuluan 2. mengenal pasti kaedah-kaedah Membina unsure latar belakang tajuk dan ayat yang menggambarkan kehendak soalan |
Aktiviti | Penerangan guru, Mencatat nota, Soal jawab |
Bahan | Contoh soalan karangan, Contoh Perenggan pendahuluan |
Refleksi | Seperti kelas 6RK4, pelajar hanya mendengar & mencatat ttp kurang member pendapat. |
Kelas | 4S2 |
Masa | 1&2 (0705 – 0815) |
Tajuk | PEPEPRIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN Pendidikan Moral |
Refleksi | Berjalan baik |
No comments:
Post a Comment