Friday, March 4, 2011

RPH BM M8

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011

SMK SERIAN

Minggu

8(21– 25.02.2011)

Mata Pelajaran

Bahasa Malaysia


 

Tarikh

Hari

21.02.2011

ISNIN

Kelas

6RK5

Masa

1&2 (0705 – 0815)

Tajuk

Fonologi
-Nama Bunyi Bahasa & Cara Penghasilannya

Objektif

Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat…
1.mengenal setiap bunyi bahasa dalam bahasa Melayu baku
2.mengenal pasti alat-alat ujuran yang terlbat dalam penghasilan setiap bunyi bahasa

Aktiviti

Membuat nota

Bahan

Buku-buku rujukan BM Kertas 1

Refleksi

Guru ganti mengendalikan kerja membuat nota FONOLOGI yang telah diarahkan minggu lepas kerana saya terlibat dalam acara yang diawalkan dalam KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46

Kelas

4S4

Masa

3&4 (0815 – 0925)

Tajuk

Karangan

Subtajuk

-Perenggan Pengenalan (latihan 2)

Objektif

1. Menulis 3 hingga 4 buah ayat yang relevan tentang tajuk

2. Menulis sebuah ayat yang dapat menggambarkan kehendak soalan

Fokus Utama

3.1 Aras 2 (ii)

Fokus Sampingan

2.1 Aras 2 (i)

Aktiviti

1. Latihan Mengarang

Sistem Bahasa

Kata nama am

Pengisian

Kurikulum

i. Ilmu : Kesihatan

ii. NIlai Moral : Pekai

iii. KBT : Menjana idea

iv. BBM : Lambaran kerja

Refleksi

KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46
P&P seperti biasa tidak dijalankan kerana saya terlibat dalam acara yang diawalkan. Guru ganti akan mengawas pelajar membuat latihan

 

Tarikh

Hari

22.02.2011

Selasa

Kelas

6RK2/6RK5    

Masa

1&2 (0705 – 0815) / 5&6 (0945 – 1055)

Tajuk

UJian Topikal
-Dinamika Bahasa

Objektif

Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat…
1.Menjawab dengan tepat sekurang-kurangnya 15 daripda 25 soalan objektif aneka pilihan dalam tempoh 40 minit.

Aktiviti

Ujian bertulis

Bahan

Kertas soalan objektif aneka pilihan

Refleksi

Guru ganti mengendalikan ujian kerana saya terlibat dalam acara yang diawalkan dalam KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46

Kelas

4S2

Masa

8 &9 (1130 – 1240)

Tajuk

Tatabahasa

Subtajuk

-Kesalahan Ejaan dan Kesalahan Penggunaan Imbuhan

Objektif

Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat,

1. Mengenal pasti sekurang-kurang 6 daripada 12 kesalahan ejaan dan penggunaan imbuhan dalam 12 ayat yang diberi
2.memperbetul setiap kesalahan ejaan dan penggunaan imbuhan yang telah dikenal pasti

Fokus Utama

2.4 Aras 2 (ii)

Fokus Sampingan

2.2 Aras 1 (i)

Aktiviti

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata terbitan

Pengisian

Kurikulum

i. Ilmu : Am

ii. NIlai Moral : Kerjasama

iii. KBT : Mencerakin

iv. BBM : Buku Lembaran Kerja

Refleksi

Guru ganti mengendalikan latihan ini kerana saya terlibat dalam acara yang diawalkan dalam KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46

 

Tarikh

Hari

23.02.2011

RABU

Kelas

6RK2

Masa

3&4 (0015 – 09251)

Refleksi

KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46

 

Tarikh

Hari

24.02.2011

KHAMIS

Kelas

6RK5/6RK2

Masa

3&4 (0815 – 0945)/ 6&7 (1020 – 1130)

Refleksi

KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46

Kelas

4S2

Masa

8 &9 (1130 – 1240)

Refleksi

KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46

 

Tarikh

Hari

25.02.2011

JUMAAT

Kelas

6RK2/6RK5

Masa

2&3 (0815 – 0925 )/5 &6(0740 – 1040)

Refleksi

KEJOHANAN OLAHRAGA ANTARA RUMAH SUKAN SMK SERIAN KE-46


 

No comments:

Post a Comment