RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
SMK SERIAN
Minggu | 16(16 – 21.03.2012) |
Mata Pelajaran | Bahasa Malaysia |
Tarikh Hari | 16.04.2012 ISNIN |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | Bahasa Melayu |
Masa | 3&4(0815 – 0925) |
Tajuk | ULBS |
Subtajuk | Pentaksiran |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyampai idea secara lisan mengguna bahasa yang gramatis dan sebutan baku 3.menjawab secara lisan jawab 1 soalan kefahaman mengguna bahasa yang gramatis dan sebutan baku |
Fokus Utama | 7.2 Aras 1 (ii ) |
Fokus Sampingan | 3.1 Aras 2 (iii) |
Aktiviti | Pentaksiran secara individu |
Sistem Bahasa | Subjek & Predikat |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sastera ii. NIlai Moral : Yakin iv. BBM : Bahan Bukti Calon, Borang-borang Rasmi ULBS |
Refleksi | Pentaksiran berjalan baik berdasarkan jadual. Seorang calon (Chang) tdk hadir. |
Kelas | 4K1 / 4K6 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2(0715 – 0815) |
Tema | 2 – Hubungan Kekeluargaan |
Unit | 3 – Keperluan Berkeluarga |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyatakan 3 sebab utama keperluan berkeluarga |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, Latihan bertulis |
BBM | Buku Teks (ms 34 - 35), Soalan Kefahaman |
Refleksi | Latihan kelas 4K6 kurang memuaskan kerana mereka kebanyakannya tdk dpt menjawab soalan kefahaman yg diberi. |
Tarikh Hari | 17.04.2012 Selasa |
Kelas | 4MPV |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2(0715 – 0815) |
Tema | 2 – Hubungan Kekeluargaan |
Unit | 3 – Keperluan Berkeluarga |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyatakan 3 sebab utama keperluan berkeluarga |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, Latihan bertulis |
BBM | Buku Teks (ms 34 - 35), Soalan Kefahaman |
Refleksi | P&P berjalan baik. Sikap pelajar kelas ini amat positif |
Kelas | 5K3 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 8&9(1130 – 1240) |
Tema | 2 Hubungan Kekeluargaan |
Unit | 3 - Persiapan Membina Keluarga Ke Arah Pembentukan Masyarakat Mapan |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. Menyatakan sekurang-kurangnya 3 persiapan asas untuk membina kelaurga bahagia 2. Mengenal pasti sekurang-kurangnya 2 taggungjawab anak kepada keluarga |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Latihan dan Bimbingan individu |
BBM | Buku teks (ms 40 – 42) |
Refleksi | Keseluruhannya baik, tetapi ada 5 orang pelajar lelaki yg duduk di belakang agak nakal dan memerlukan banyak perhatian!!!! |
Tarikh Hari | 18.04.2012 RABU |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | Bahasa Melayu |
Masa | 7&8(1130 – 1240) |
Tajuk | ULBS (…sambungan) |
Subtajuk | Pentaksiran |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyampai idea secara lisan mengguna bahasa yang gramatis dan sebutan baku 3.menjawab secara lisan jawab 1 soalan kefahaman mengguna bahasa yang gramatis dan sebutan baku |
Fokus Utama | 7.2 Aras 1 (ii ) |
Fokus Sampingan | 3.1 Aras 2 (iii) |
Aktiviti | Pentaksiran secara individu |
Sistem Bahasa | Subjek & Predikat |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sastera ii. NIlai Moral : Yakin iv. BBM : Bahan Bukti Calon, Borang-borang Rasmi ULBS |
Refleksi | Bejalan baik. Tiada masalah pelajar kelas ini. |
Kelas | 4K8 / 4K4 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2(0715 – 0815) / 5&6 (0945 – 1055) |
Tema | 2 – Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | 3 – Keperluan Berkeluarga |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyatakan 3 sebab utama keperluan berkeluarga |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, Latihan bertulis |
BBM | Buku Teks (ms 34 - 35), Soalan Kefahaman |
Refleksi | Pelajar kelas 4K8 amat pasif dan memerlukan banyak dorongan dan bimbingan individu. Prestasi kelas 4K4 memuaskan. |
Tarikh Hari | 19.04.2012 KHAMIS |
Kelas | Tiada Kelas Untuk Hari Khamis!!!! |
Masa | |
Refleksi | |
Tarikh Hari | 20.04.2012 JUMAAT |
Kelas | 5S4 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2 (0705 – 0815) |
Tema | 2- Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Keperluan Berkeluarga |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. Menyatakan sekurang-kurangnya 3 keperluan berkeluarga setelah mengkaji teks 2. Mengenal pasti ujudkan hubungan keluarga yang erat |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota,Latihan melengkapkan gambar rajah |
BBM | Buku teks, Gambar rajah |
Refleksi | Objektif dapat dicapai kerana kebolehan akademik pelajar kelas ini adalah baik. |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | BM |
Masa | 6&7 (1020 – 1130) |
Tajuk | ULBS (…sambungan) |
Subtajuk | Pentaksiran |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.menyampai idea secara lisan mengguna bahasa yang gramatis dan sebutan baku 3.menjawab secara lisan jawab 1 soalan kefahaman mengguna bahasa yang gramatis dan sebutan baku |
Fokus Utama | 7.2 Aras 1 (ii ) |
Fokus Sampingan | 3.1 Aras 2 (iii) |
Aktiviti | Pentaksiran secara individu |
Sistem Bahasa | Subjek & Predikat |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sastera ii. NIlai Moral : Yakin iv. BBM : Bahan Bukti Calon, Borang-borang Rasmi ULBS |
Refleksi | Berjalan seperti dijadualkan |
Tarikh Hari | 21.04.2012 SABTU |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | Bahasa Melayu |
Masa | 7&8(1130 – 1240) |
Refleksi | Sekolah ganti. Saya menghadiri kursus (21 – 22 April) di Hotel Grand Continental, Kuching |
No comments:
Post a Comment