RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2012
SMK SERIAN
Minggu | 15(09 – 13.04.2012) |
Mata Pelajaran | Bahasa Malaysia |
Tarikh Hari | 09.03.2012 ISNIN |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | Bahasa Melayu |
Masa | 3&4(0815 – 0925) |
Refleksi | Cuti Peristiwa Easter Monday |
Kelas | 4K1 / 4K6 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2(0715 – 0815) |
Refleksi | Cuti Peristiwa Easter Monday |
Tarikh Hari | 10.03.2012 Selasa |
Kelas | 4MPV |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2(0715 – 0815) |
Tema | 1 – Pencapaian kendiri |
Tajuk | Perkembangan Diri Yang Seimbang |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. Menjelaskan sekurang-kurangnya 2 cara meningkatkan kesihatan jasmani, emosi, rohani dan intelek seteleh membuat rujukan 2. Menyatakan sekurang-kurangnya 1 kepentingan kesihatan jasmani, emosi, rohani dan intelek seteleh membuat rujukan |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, Latihan bertulis |
BBM | Buku Teks, Soalan Kefahaman |
Refleksi | |
Kelas | 5K3 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 8&9(1130 – 1240) |
Tema | 2 Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Persiapan Membina Keluarga Ke Arah Pembentukan Masyarakat Mapan |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. Menyatakan sekurang-kurangnya 3 persiapan asas untuk membina kelaurga bahagia 2. Mengenal pasti sekurang-kurangnya 2 taggungjawab anak kepada keluarga |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Latihan dan Bimbingan individu |
BBM | Buku teks |
Refleksi | |
Tarikh Hari | 11.03.2012 RABU |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | Bahasa Melayu |
Masa | 7&8(1130 – 1240) |
Refleksi | Cuti Umum Pertabalan YDP Agong |
Kelas | 4K8 / 4K4 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2(0715 – 0815) / 5&6 (0945 – 1055) |
Refleksi | Cuti Umum Pertabalan YDP Agong |
Tarikh Hari | 12.03.2012 KHAMIS |
Kelas | |
Masa | Tiada Kelas Untuk Hari Khamis!!!! |
Refleksi | |
Tarikh Hari | 13.03.2012 JUMAAT |
Kelas | 5S4 |
M Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Masa | 1&2 (0705 – 0815) |
Tema | 2- Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Keperluan Berkeluarga |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. Menyatakan sekurang-kurangnya 3 keperluan berkeluarga setelah mengkaji teks 2. Mengenal pasti ujudkan hubungan keluarga yang erat |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota,Latihan melengkapkan gambar rajah |
BBM | Buku teks, Gambar rajah |
Refleksi | |
Kelas | 4S1 |
M Pelajaran | BM |
Masa | 6&7 (1020 – 1130) |
Tajuk | ULBS |
Subtajuk | Taklimat/Konsep |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.mengenal pasti segala keperluan untuk proses pentaksiran ULBS 3.mengenal pasti 4 aspek penilaian |
Fokus Utama | 1.2 Aras 1 ( i ) |
Fokus Sampingan | 4.1 Aras 2 (ii) |
Aktiviti | Penerangan Guru, Mencatat nota |
Sistem Bahasa | |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sastera ii. NIlai Moral : Peka iv. BBM : Buku Teks Melunas Rindu, Contoh Bahan Bukti, Borang-borang |
Refleksi |
No comments:
Post a Comment