RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
SMK SERIAN
Minggu | 39(26 – 30.09.2011) |
Mata Pelajaran | Bahasa Malaysia |
Tarikh Hari | 26.09.2011 ISNIN |
Kelas | 6AK2/6AK5 |
Masa | 6&7 (1020 – 11.30) / 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | PEPERIKSAAN PECUBAAN STPM |
Refleksi | |
Kelas | 4S5 |
Masa | 3&4 (0815 – 0925) |
Tajuk | Karangan Umum |
Subtajuk | -Perenggan Isi (Bangunan Bersejarah) |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini… |
Fokus Utama | 2.3 Aras 2 (i) |
Fokus Sampingan | 2.2 Aras 1 (ii) |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Penerangan guru, Latihan mengarang 1 perenggan isi & bimbingan individu oleh guru |
Sistem Bahasa | Subjek & predikat |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sejarah ii. NIlai Moral : Menghargai |
Refleksi | P&P penulisan karangan ini harus dibuat kerana hasil latihan pelajar minggu lepas amat tidak memuaskan. Huraian pelajar tidak focus, langsung tidak berkisar tentang ayat topic (isi). Oleh itu merekan perlu diajar dan dibimbing cara menulis ayat-ayat huraian yang menyokong isi/ayat topik!!!!!!!! |
Tarikh Hari | 27.09.2011 Selasa |
Kelas | 6AK5 |
Masa | 8&9 (1130 – 1240) |
Masa | 6&7 (1020 – 11.30) / 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | Pembetulan Peperiksaan Percubaan -BM Kertas 1 |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.mengenal pasti pilihan jawapan yg paling tepat setelah mengadakan perbincangan kelas |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Membuat pembetula & Mencatat nota |
Bahan | Kertas Soalan BM K1 Percubaan STPM |
Refleksi | Perbincanagan hanya focus tentang soalan-soalan yang diminta oleh pelajar. Seorang pelajar dapat menjawab dengan tepat 52 daripada 60 soalan!!! Pencapaian terbaik dalam BM Kertas 1 sepanjang 11 pengalaman saya mengajar T6!!!!!!!!! |
Tarikh Hari | 28.09.2011 RABU |
Kelas | 4S5 |
Masa | 8 &9 (1130 – 1240) |
Tajuk | |
Refleksi | CRK |
Kelas | 6AK2 |
Masa | (1020 – 1130) |
Masa | 6&7 (1020 – 11.30) / 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | |
Refleksi | CRK |
Tarikh Hari | 29.09.2011 KHAMIS |
Kelas | 6AK5/6AK2 |
Masa | 3&4 (0815 – 0945)/ 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | Pembetulan Peperiksaan Percubaan -BM Kertas 1 (…sambungan utuk kelas 6AK5) |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1.mengenal pasti pilihan jawapan yg paling tepat setelah mengadakan perbincangan kelas |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Membuat pembetula & Mencatat nota |
Bahan | Kertas Soalan BM K1 Percubaan STPM |
Refleksi | Bimbingan tertumpu tentang soalan aras kefahaman dan aplikasi. Pelajar dibimbing kaedah mengenal pasti jawapan. |
Kelas | 4S5 |
Masa | 6&7 (1020 – 1130) |
Tajuk | KOMSAS |
Subtajuk | Cerpen (Mellisa) |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini… |
Fokus Utama | 3.2 Aras 1 (iii) |
Fokus Sampingan | 1.2 Aras 1 (ii) |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, Latihan bertulis (kefahaman), Bimbingan individu |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Umum ii. NIlai Moral : peka |
Refleksi | Hasil perbincangan kelas memuaskan. Pelajar masih memerlukan bimbingan guru untuk menjawab soalan latihan dengan tepat berdasarkan kehendak soalan |
Tarikh Hari | 30.09.2011 JUMAAT |
Kelas | 6AK5/6AK2 |
Masa | 6&7 (1020 – 11.30) / 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | |
Refleksi | CRK |
No comments:
Post a Comment