RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011
SMK SERIAN
Minggu | 38(19 – 23.09.2011) |
Mata Pelajaran | Bahasa Malaysia |
Tarikh Hari | 19.09.2011 ISNIN |
Kelas | 6AK2/6AK5 |
Masa | 6&7 (1020 – 11.30) / 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | PEPERIKSAAN PECUBAAN STPM |
Refleksi | Ok |
Kelas | 4S5 |
Masa | 3&4 (0815 – 0925) |
Tajuk | Karangan Umum |
Subtajuk | -Perenggan Isi (Bangunan Bersejarah) |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini… |
Fokus Utama | 2.3 Aras 2 (i) |
Fokus Sampingan | 2.2 Aras 1 (ii) |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, latihan mengarang perenggan isi & bimbingan individu oleh guru |
Sistem Bahasa | Subjek & predikat |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sejarah ii. NIlai Moral : Menghargai |
Refleksi | Hasil perbincangan memuaskan. Pelajar dpt menyatakan 6 isi karangan. Latihan tidak dapat disiapkan, dilanjutkan sebagai kerja rumah dan perlu dihantar pada hari Rabu. |
Tarikh Hari | 20.09.2011 Selasa |
Kelas | 6AK5 |
Masa | 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | PEPERIKSAAN PECUBAAN STPM |
Refleksi | OK |
Tarikh Hari | 21.09.2011 RABU |
Kelas | 4S5 |
Masa | 8 &9 (1130 – 1240) |
Tajuk | Tatabahasa |
Subtajuk | Kesalahan Ejaan & Imbuhan |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini… |
Fokus Utama | 1.3 Aras 2 (i) |
Fokus Sampingan | 3.2 Aras 1 (iii) |
Aktiviti | Latihan bertulis, Penyemakan, Mencatat nota |
Sistem Bahasa | Kata Terbitan |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Umum ii. NIlai Moral : Teliti |
Refleksi | Hasil latihan kurang memuaskan kerana ramai yang menjawap kata dasar sebagai kesalahan imbuhan!!! Hal ini diberi penegasan oleh guru. |
Kelas | 6AK2 |
Masa | (1020 – 1130) |
Tajuk | PEPERIKSAAN PECUBAAN STPM |
Refleksi | Ok |
Tarikh Hari | 22.09.2011 KHAMIS |
Kelas | 6AK5/6AK2 |
Masa | 3&4 (0815 – 0945)/ 8&9 (1130 – 1240) |
Tajuk | PEPERIKSAAN PECUBAAN STPM |
Refleksi | Ok |
Kelas | 4S5 |
Masa | 6&7 (1020 – 1130) |
Tajuk | KOMSAS |
Subtajuk | Gurindam 12 Fasal yang Keenam |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini… |
Fokus Utama | 3.3 Aras 1 (i) |
Fokus Sampingan | 2.2 Aras 1 (ii) |
Aktiviti | Perbincangan kelas, Mencatat nota, latihan bertulis (kefahaman) dan bimbingan individu |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sejarah ii. NIlai Moral : Berbudi bahasa |
Refleksi | Hasil perbincangan kelas memuaskan. Pelajar dapat menjawab soalan latihan setelah mendapat bimbingan guru secara individu. |
Tarikh Hari | 23.09.2011 JUMAAT |
Kelas | 6AK5/6AK2 |
Masa | 3&4 (0815 – 0925)/ 7&8(1040 – 1140) |
Tajuk | 1. KESUSASTERAAN MELAYU K1 |
Refleksi | Ok |
No comments:
Post a Comment