Friday, November 11, 2011

RPH M45 2011

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011

SMK SERIAN

Minggu

45(07 – 11.11.2011)

Mata Pelajaran

Bahasa Malaysia


 

Tarikh

Hari

07.11.2011

ISNIN

Kelas

6AK2/6AK5

Masa

6&7 (1020 – 11.30) / 8&9 (1130 – 1240)

Refleksi

Cuti Umum Hari Raya Korban

Kelas

4S5

Masa

3&4 (0815 – 0925)

Refleksi

Cuti Umum Hari Raya Korban

 

Tarikh

Hari

08.11.2011

Selasa

Kelas

6AK5

Masa

8&9 (1130 – 1240)

Refleksi

Raptai Penuh Majlis Penyampaian Hadiah & Sijil

 

Tarikh

Hari

09.11.2011

RABU

Kelas

4S5

Masa

8 &9 (1130 – 1240)

Refleksi

Majlis Penyampaian Hadiah & sijil

Kelas

6AK2

Masa

(1020 – 1130)

Refleksi

Majlis Penyampaian Hadiah & sijil

 

Tarikh

Hari

10.11.2011

KHAMIS

Kelas

6AK5/6AK2

Masa

3&4 (0815 – 0945)/ 8&9 (1130 – 1240)

Tajuk

Pembentulan Peperiksaan Pascapercubaan
-Pembetulan BM kertas 1

Objektif

Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat…

1.mengenal pasti pilihan jawapan yang tepat setelah perbincangan kelas
2.menyatakan sebab pilihan jawapan yang lain tidak tepat
3.menyatakan cara mengenal pasti jawapan setelah mendapat bimbingan guru

Aktiviti

Penyemakan & Pembentulan

Bahan

Kertas Soalan BM STPM K1

Refleksi

Hanya 3 org pelajar 6AK5 mendapat lebih daripada 30 jawapan betul, dan 8 org untuk kelas 6AK2..

Kelas

4S5

Masa

6&7 (1020 – 1130)

Refleksi

Cuti Belajar

 

Tarikh

Hari

11.11.2011

JUMAAT

Kelas

6AK5/6AK2

Masa

3&4 (0815 – 0925)/ 7&8(1040 – 1140)

Tajuk

Ulang Kaji

-Alih Bentuk Teks (Analsis Kesalahan Bahasa)

Objektif

Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat…

1.mengenal pasti sekurang-kurang 6 daripada 10 kesalahan bahasa dalam petikan
2.dapat memperbetul setiap 10 kesalahan bahasa dalam petikan
3.menyatakan sebab kesalahan bahasa yang telah dikenal pasti

Aktiviti

Latihan dalam kumpulan, Penyemakan & Bimbingan guru

Bahan

Soalan BM STPM 2008 & 2007

Refleksi

Objetif latihan hanya untuk memastikan pelajar dapat mengenal pasti kesalahan dan tahu memperbetulnya. Sebab latihan dibincangkan bersama. Keseluruhannya hasil pencapaian pelajar memuaskan, namun aspek menyatakan sebab kesalahan menggunakan bahasa yg tepat masih memerlukan bimbingan guru.

No comments:

Post a Comment