RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2010
SMK SERIAN
Minggu | 9 (01 – 05.03.2010) |
Mata Pelajaran | Bahasa Malaysia |
Tarikh | 01.03.2010 |
Hari | ISNIN |
Kelas | 6RK5/6RK2 |
Masa | 1&2 (0705 – 0815 )/7 (1055 – 1130) |
Tajuk | |
Subtajuk | |
Objektif | |
Aktiviti | |
Refleksi | Belum Melapor |
Tarikh | 01.03.2010 |
Hari | ISNIN |
Kelas | 4S2 |
Masa | 5&6 (0945 – 1055) |
Tajuk | Rumusan -Isi Tersirat & Penutup |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat… 1. menyata kehendak/arahan soalan kedua 2. mengenal pasti sekurang-kurangnya 4 isi tersurat 3. menulis sekurang-kurangnya 3 ayat isi tersirat berdasarkan kehendak/arahan Soalan 4. menulis ayat kesimpulan yang menggandungi unsur saranan dan harapan |
Fokus Utama | 3.2 Aras 1 ( ii ) |
Fokus Sampingan | 2.2 Aras 2 (iii) |
Aktiviti | Penerangan guru, Mencatat nota, Perbincangan Kelas, Latihan & Bimbangan individu |
Sistem Bahasa | Kata hubung |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Umum ii. NIlai Moral : Kerjasama iii. KBT : Menjana idea iv. BBM : Contoh-contoh ayat isi terirat & Ayat penutup |
Refleksi | P&P berjalan baik. Pelajar dapat menyiapkan tugasan yang diberi. |
Tarikh | 02.03.2010 |
Hari | Selasa |
Kelas | 6RK5/6RK2 |
Masa | 3&4 (0815 – 0945)/5&6 (09451055) |
Tajuk | |
Subtajuk | |
Objektif | |
Aktiviti | |
Refleksi | Belum Melapor |
Tarikh | 03.03.2010 |
Hari | RABU |
Kelas | 6RK2 |
Masa | 5&6 (0945 – 1055) |
Tajuk | |
Subtajuk | |
Objektif | |
Aktiviti | |
Refleksi | Belum Melapor |
Tarikh | 03.03.2010 |
Hari | RABU |
Kelas | 4S2 |
Masa | 7&8 (1055 – 12015) |
Tajuk | Tatabahasa - Kata Adjektif |
Objektif | 1. Menamakan 9 jenis kata adjektif setelah membuat rujukan 2. Mengenal pasti dan menamakan kata adjektif dalam petikan 3. Mengenal imbuhan kata adjektif 4. Mengenal pasti sekurang-kurangnya 5 kata adjektif terbitan dalam petikan |
Fokus Utama | 1.1 Aras 2 (ii) |
Fokus Sampingan | 2.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Membuat rujukan, Perbincangan kelas, Penerangan guru, Membuat nota, Latihan bertulis, Penyemakan/Pembetulan |
Sistem Bahasa | Kata Adjetif |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sejarah ii. NIlai Moral : Kerjasama iii. KBT : Mengkategori iv. BBM : Buku Teks (ms 109-100 & 116-117) |
Refleksi | Hasil latihan pelajar memuaskan. |
Tarikh | 04.03.2010 |
Hari | KHAMIS |
Kelas | 6RK5/6RK2 |
Masa | 3&4 (0815 – 0945 )/ 7&8 (1055 – 1205) |
Tajuk | |
Subtajuk | |
Objektif | |
Aktiviti | |
Refleksi | Belum Melapor |
Tarikh | 05.03.2010 |
Hari | JUMAAT |
Kelas | 6RK2/6RK5 |
Masa | 1&2 (0705 – 0815 )/7 &8(1040 – 1140) |
Tajuk | |
Subtajuk | |
Objektif | |
Aktiviti | |
Refleksi | Belum Melapor |
Tarikh | 05.03.2010 |
Hari | JUMAAT |
Kelas | 4S2 |
Masa | 7&8 (1055 – 12015) |
Tajuk | KOMSAS - Drama Gelanggang Tuk Wali |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat 1. menyatakan tema, persoalan, nilai & pengajaran cerpen yg dikaji 2. menyatakan sekurang-kurangnya 3 perwatakan watak utama 3. menjawab dgn tepat satu soalan kefahaman berdasarkan cerpen |
Fokus Utama | 2.2 Aras 3 (i) |
Fokus Sampingan | 1.4 Aras 2 (iii) |
Aktiviti | 1. Kerusi Panas 2. Mencatat nota 3.Latihan kefahaman |
Sistem Bahasa | Kata kerja terbitan |
Pengisian Kurikulum | i. Ilmu : Sejarah ii. NIlai Moral : Berani iii. KBT : Mencerakin iv. BBM : Buku teks, Buku rujukan, Soalan kefahaman |
Refleksi | Aktiviti kerusi panas amat menyeronokkan. Namun masih ada pelajar yang belum cukup bersedia utk memenggang waktu tertentu. Peranan utk watak drama Rorum Remaja 2020 telah ditetapkan oleh pelajar sendiri. Mereka ialah Lee, Mike, Lorentia, Ng & Ivan Jong |
No comments:
Post a Comment